HRAI Wholesalers Division Code of Conduct / Code d’éthique des grossistes HRAI
The HRAI Wholesalers Code of Conduct
Members of The Heating, Refrigeration and Air Conditioning Institute of Canada’s (HRAI) wholesalers division agree to:
- Provide value-added products and services to the trade;
- Promote the highest respect for the heating, ventilating, air conditioning and refrigeration (HVACR) wholesale profession;
- Maintain strict compliance with all laws, regulations and ordinances pertaining to the HVACR industry and business operations prescribed by federal, provincial and municipal governments;
- Ensure that quality, honesty, integrity and good faith are incorporated as standard business practices;
- Maintain a clean, safe, respectable and well-identified place of business commensurate with the high standards of the industry;
- Maintain high standards of environmental responsibilities, safety, efficiency and customer service for the HVACR wholesale industry by supporting ongoing education and training of employees;
- Develop and maintain the highest quality standards of customer service;
- Encourage and support business development in which skilled and professional HVACR wholesale staff are empowered to provide high-level services to contractors and other trade customers;
- Encourage, develop and support the recruitment of new staff to the wholesale industry; and
- HRAI wholesalers division members are committed to supporting the industry guidelines for the decommissioning of HVACR equipment, recycling of refrigerants and other materials that impact the Canadian environment.
Code d’éthique des grossistes HRAI
En tant que membre de la division des grossistes HRAI nous nous engageons à :
- Fournir à notre industrie des produits et services à valeur ajoutée.
- Promouvoir avec respect notre profession de grossiste.
- Maintenir l’entreprise en conformité avec toutes les exigences de l’industrie et des gouvernements.
- Gérer notre entreprise de façon honnête et intègre; promouvoir la qualité et les bonnes pratiques d’affaires.
- Maintenir une place d’affaires propre, sécuritaire et bien identifiée à la mesure des plus hauts standards de notre industrie.
- Maintenir de hauts standard de conformité en regard à la responsabilité environnementale, la sécurité, l’efficacité du service à la clientèle et supporter la formation continue de nos ressources humaines.
- Développer et maintenir les plus hauts standards de service à la clientèle.
- Encourager et supporter de développement des affaires en donnant les moyens de satisfaire la clientèle à notre main d’œuvre hautement qualifiée et dévouée.
- Promouvoir, supporter et développer des moyens d’embaucher du nouveau personnel dans notre industrie.
- Respecter les règles à suivre à l’égard de la mise au rancart des équipements CVAC, le recyclage des réfrigérants et autres produits et matières nuisibles à l’environnement.